job 050308 theclaystudio0565

Ibrahim Said

Guest Artist - Current

Ibrahim Said, b. 1976

Artist Ibrahim Said was born into a family of potters in Fustat, Egypt, a bustling, age-old center for ceramic production located just south of Cairo. Like generations before him, Said was taught by his father, and soon combined his ceramic skill with his deep fascination for historical Egyptian pottery and Islamic art and architecture. Now based in North Carolina, Said’s current ceramic work joins intricate carving with monumental scale. In 2015, Said was a guest Artist in Residence at The Clay Studio and in 2018, a finalist for the Burke Prize at the Museum of Arts and Design in New York. The artist’s work is held in museum collections including the Victoria & Albert Museum in London and the Philadelphia Museum of Art.

Said’s awe-inspiring On the Bank of the Nile, a sculptural installation of carved clay and inlaid wood marquetry for Making Place Matter, is based on the Islamic mashrabiya or traditional pierced screen. It reflects both his direct familial roots and larger cultural inheritance.

Watch Molly Hatch and Kukuli Verlarde at work on their pieces for Making Place Matter!

[Scroll down for Spanish version]

 

Ibrahim Said nació en 1976.

El artista Ibrahim Said nació en una familia de alfareros en Fustat, Egipto, un bullicioso centro histórico dedicado a la producción de cerámica ubicado al sur de El Cairo. Como generaciones anteriores a él, Said aprendió de su padre, y pronto combinó su habilidad con su profunda fascinación por la cerámica histórica egipcia, el arte y la arquitectura islámicos. Ahora con sede en Carolina del Norte, el trabajo de cerámica actual de Said combina una talla intrincada con una escala monumental. En 2015, Said fue Artista invitado en Residencia del Clay Studio y en 2018, finalista del Premio Burke en el Museo de Arte y Diseño de Nueva York. La obra del artista se conserva en colecciones de museos como el Victoria & Albert Museum de Londres y el Museo de Arte de Filadelfia.

La impresionante obra de Said, A las orillas del Nilo, una instalación escultórica de arcilla tallada y marquetería de madera con incrustaciones para Formar Tierra y Lugar -للمكانِ أثر, se basa en la mashrabiya islámica o pantalla perforada tradicional. Refleja tanto sus directas raíces familiares como su herencia cultural más amplia.

¡Vea a Molly Hatch y Kukuli Verlarde trabajando en sus piezas para Formar Tierra y Lugar!